Zájezdy pro cestovatele

Ptejte se nás +420 608 261 719 Po – Čt: 8:30 – 17:00, Pá: 8:30 – 16:00

FOTOREPORTÁŽ z Kolumbie: jiskřivá atmosféra ulic, pestrobarevní kolibříci, nekonečné palmy a úchvatné výhledy

Autor: Daniela Lukovicsová, Radynacestu.cz | Vydáno: 22. 4. 2024 | Přečteno: 575x
Téma: Fotoreportáž, Kolumbie

První seznámení s Kolumbií bylo ohromující. Je to neskutečně temperamentní země, všude byl slyšet ruch ulice, nahlas diskutují lidé, pouliční prodejci byli na každém kroku a atmosféra ulic byla doslova jiskřivá. Takový byl ale nakonec celý náš zájezd To nejlepší z Kolumbie + ÚDOLÍ COCORA + KOUPÁNÍ NA KARIBSKÉM POBŘEŽÍ. Úžasný a nabitý až po strop zážitky.

V údolí Cocora bylo krásněV údolí Cocora bylo krásně

Jako první místo našeho putování byla Bogota. Hlavní město má přibližně stejný počet obyvatel jako celá Česká republika, takže zde opravdu můžeme tvrdit, že jsme zažili ruch velkoměsta.

Naší první zastávkou byla hora Monserrate, která se tyčí v úctyhodné výšce 3152 metrů nad mořem. Její vrchol jsme naštěstí nemuseli zdolat chůzí, ale nechali jsme se vyvézt na vrchol lanovkou. Na vrcholu stojí také kostel, který je poutním místem věřících.Odsud jsme se vydali na tržiště s vyhlídku na hory a osvěžili jsme se nápojem canelazo.

Pomalou procházkou jsme došli až k muzeu umění, kde má svá díla vystavená Fernando Botero.

Výhled na Bogotu z vrcholu MonseratteVýhled na Bogotu z vrcholu Monseratte

Rozhodli jsme se dát pauzu na oběd a ochutnali jsme místní speciality. Po pozdním obědě jsme ještě zamířili na náměstí Bolivar, které hraje důležitou funkci v historii celé Kolumbie.

Nechyběl ani výborný oběd v restauraciNechyběl ani výborný oběd v restauraci

Další den jsme vyrazili do solné jeskyně ve městě Zapaquirá. Jeskyně se nalézá asi 200 m pod zemí. Veřejnosti se otevřela roku 1954 a uvnitř nalezneme mnoho malých kapliček a oltářů, kde se dělníci modlili během své pracovní doby. Celá jeskyně je krásně osvětlená a atmosféra místa je výjimečná.

Dále naše cesta vedla už na letiště a odjeli jsme se ubytovat do Salenta.

Tento kříž v solné jeskyni byl vytesán do skályTento kříž v solné jeskyni byl vytesán do skály

Ráno nás čekala túra do údolí Cocora. Místo nás na první pohled uchvátilo. Byly zde všudypřítomné palmy, které se tyčily do výšky, celé okolí bylo krásně rozkvetlé a obloha byla jako vymetená. Vyrazili jsme prozkoumat toto překrásné místo. Čekal nás výšlap, kde jsme se dostali až do výšky přibližně 2300 m n. m. Bylo to náročné, ale na konci nás čekal neuvěřitelný výhled do údolí. Kvůli pastvinám hrozí, že voskové palmy zde už za 50 let nebudou, takže jsme rádi, že jsme měli ještě možnost místo vidět v této podobě.

Neskutečné voskové palmy v celé své kráseNeskutečné voskové palmy v celé své kráse

Cestou zpátky jsme se ještě zastavili u „kolibříkové farmy“, kde jsme se osvěžili a poté už vyrazili zpět. Po cestě nás zastihl déšť, což udělalo z naší túry ještě větší dobrodružství. Zážitek jsme měli neskutečný!

Kolibříci se osvěžovali u pítekKolibříci se osvěžovali u pítek

Salento je opravdu malá vesnička, kam jsme vyrazili koupit kolumbijskou kávu, menší suvenýry a na ochutnávku nápojů. Ovocné džusy tu byly vynikající.

Uličky Salenta byly opravdu malebnéUličky Salenta byly opravdu malebné

Ze Salenta jsme ještě zamířili na kávovou plantáž, kde jsme měli možnost sbírat kávové plody a poté ochutnat místní úrodu. Z plantáže jsme poté odjeli na letiště a těšili se na další zastávku v Medellínu, který je nejvíce spojovaný s narkobaronem Pablem Escobarem.

Kávovou plantáž jsme si vychutnali se vším všudyKávovou plantáž jsme si vychutnali se vším všudy

Medellín byl vskutku rozmanitý, od moderních staveb v centru jsme se přesunuli lanovkou do chudinských čtvrtí, kde byly postaveny osady a úroveň bydlení je opravdu tristní. Kontrast tu byl obrovský. Pro náš evropský standard to bylo něco neuvěřitelného.

Město Medellín opravdu stálo za návštěvuMěsto Medellín opravdu stálo za návštěvu

Přesunuli jsme se do čtvrti Comuna 13, která je známá svou drogovou minulostí. Lidé si postavili svá obydlí nelegálně a vlastně ani policie neměla žádný přehled o této čtvrti, což velice dobře věděl i Pablo Escobar. To vše napomáhalo kriminálním aktivitám. Pablo Escobar investoval mnoho peněz do lidí a jejich okolí. Postavil zde nemocnici, školy nebo fotbalové hřiště, lidé ho měli rádi a i po jeho smrti ho stále uctívají jako svého patrona.

V roce 2002 byla uskutečněna operace Orion. Armáda a ozbrojené milice vtrhli do této čtvrti, 9 lidí zemřelo a přes 1000 lidí bylo zraněno a zatčeno. Tato událost změnila celou budoucnost Comuny 13.

Comuna 13 skrývá mnoho neuvěřitelných příběhůComuna 13 skrývá mnoho neuvěřitelných příběhů

Nyní to je bezpečné místo, kde umělci zdobí ulice graffiti, a po původní drogové historii už nikdo netouží.

Ochutnali jsme i místní dobrotyOchutnali jsme i místní dobroty

Z Medellínu jsme se přesunuli do nejkrásnějšího koloniálního města Cartagena de Indias.

Uličky Cartageny jsou ve stylu koloniální architekturyUličky Cartageny jsou ve stylu koloniální architektury

Navštívili jsme pevnost, která sloužila k ochraně města, prošli jsme se kolem hradeb a hlavně jsme procházeli uličky, kde je stále všudypřítomná koloniální architektura.

Prošli jsme si i pevnost v Cartageně de Indias, výhled byl opravdu úžasnýProšli jsme si i pevnost v Cartageně de Indias, výhled byl opravdu úžasný

Zašli jsme na tradiční trh, kde se o hygienu moc nedbá, ale zažili jsme něco, co si u nás opravdu nedokážeme ani představit. Ochutnali jsme speciality a všichni jsme to zvládli bez pozdějších žaludečních potíží.

Ochutnali jsme jídlo i na místním trhuOchutnali jsme jídlo i na místním trhu

Večer jsme strávili na rušném náměstí, kde nám místní prodávali nápoje a sledovali jsme zábavu plnou hudby, tance a přátelských lidí.

Nastal čas na odpočinek a odjeli jsme na pláž. Den relaxace při poslouchání šplouchání oceánu byl více než vítaný. Měli jsme oběd s úžasným výhledem, na který ještě teď vzpomínáme. Odpoledne jsme nasedli na loď a jeli zpět do Cartageny.

Odpočinek na pláži jsme se užiliOdpočinek na pláži jsme se užili

Posledních pár dnů jsme strávili na pobřeží Karibiku ve městě Santa Marta, které je úžasným výchozím bodem pro výlety do okolí.

Simon Bolívar má samozřejmě sochu v každém městě, i v Santa MartěSimon Bolívar má samozřejmě sochu v každém městě, i v Santa Martě

Měli jsme možnost navštívit pohoří Minca. Koupali jsme se u vodopádů, navštívili jsme kávovou plantáž a pražírnu z roku 1892, pozorovali jsme kolibříky, šli na menší túru a poté odpočívali v Sierra Mince, kde jsme měli výborné jídlo s ještě lepším výhledem na pohoří.

Výhledy ze Sierra Minca stály za to!Výhledy ze Sierra Minca stály za to!

Dalším úžasným místem, jež jsme navštívili, byl národní park Tayrona. Hned na začátku túry nás překvapily opice, které žily ve stromech, a některé se nebály a přišly nás přivítat z blízka.

Po cestě jsme narazili i na opičkyPo cestě jsme narazili i na opičky

Většina trasy vedla po pobřeží a naskytly se nám neskutečné výhledy na okolní pláže, moře. Bylo opravdu neskutečné teplo a vlhko, takže trochu stínu jsme více než ocenili.

Celý den jsme strávili v NP Tayrona. Bylo to neskutečné!Celý den jsme strávili v NP Tayrona. Bylo to neskutečné!

Po cestě jsme potkali místní domorodce z kmene Kogui, kteří nám prodali kokosy, jež byly více než potřeba v teplém počasí.

Od členů kmene Kogui jsme si koupili kokosy na osvěženíOd členů kmene Kogui jsme si koupili kokosy na osvěžení

Cílem naší cesty byly úžasné pláže, kde jsme skočili do vody, abychom se osvěžili po cestě. Palmy, písek, příroda, co více si přát při jednom dni.

Na konci treku nás čekalo zasloužené osvěžení v rájiNa konci treku nás čekalo zasloužené osvěžení v ráji

Poslední den jsme měli volný program, abychom se mohli s Kolumbií rozloučit.

Strávit poslední volný den na soukromé pláži byl výborný nápadStrávit poslední volný den na soukromé pláži byl výborný nápad

Rozhodli jsme se odjet na soukromou pláž, která je také součástí NP Tayrona. Do sytosti jsme si užili pláž bez lidí, úžasný pohled na klidnou hladinu vody, šnorchlování u korálů a také oběd, který nám připravili majitelé domečku na naší pláži. Měli jsme čerstvě chycenou rybu sierra, kokosovou rýži, banánové placky a salát. Něco tak výborného jsme už dlouho nejedli.

Místními připravená čerstvě ulovená ryba chutnala výborněMístními připravená čerstvě ulovená ryba chutnala výborně

Celá Kolumbie byl jeden neskutečný zážitek. Kombinace města, přírodních parků, oceánu, moře a úžasné energie země nám otevřela oči a vzbudila ještě větší touhu pro cestování do vzdálených zemí.

Vydejte se poznat a zažít To nejlepší z Kolumbie + ÚDOLÍ COCORA + KOUPÁNÍ NA KARIBSKÉM POBŘEŽÍ s průvodcem Martinem Cíchou, který v Kolumbii žije a ukáže vám ji jako nikdo jiný.

Jitka Bajtková

Jitka BajtkováExpert Radynacestu.cz

Krása se musí prožít… ale za rohem nečeká.

Všechny články     Zobrazit zájezdy

Získejte pravidelné tipy na skvělá místa

Přidejte se do klubu a získáte exkluzivní přístup ke skrytým perlám v Evropě i ve světě, které vám představí naše největší cestovatelské osobnosti.