Zájezdy pro cestovatele

Ptejte se nás +420 608 261 719 Po – Čt: 8:30 – 17:00, Pá: 8:30 – 16:00

PTÁTE SE: 4 tipy, co si pohlídat po rezervaci zájezdu

Autor: Veronika Drbohlavová, Radynacestu.cz | Vydáno: 23. 10. 2020 | Přečteno: 949x
Téma: Ptáte se

Rezervovat si u nás zájezd samozřejmě není nic složitého a zvládne to opravdu každý. Na následujících řádcích vám ale dáme malý návod, jak si usnadnit i poslední detaily, které je třeba vyřídit před cestou. Na nic nebudete sami, se vším vám rádi pomůžeme, ať už osobně, na telefonu, nebo po e-mailech. 

1. Doplňte osobní údaje cestujících

Doplňte údaje o cestujícíchDoplňte údaje o cestujících

Zarezervovali jste si u nás zájezd? Výborně. Během jednoho až dvou dnů vám zavolá naše kolegyně, která má na starosti nové rezervace, probere s vámi všechno potřebné, vše vysvětlí a případně společně poupravíte nepřesnosti. Vzápětí vám zašle kalkulaci zájezdu, kde krom celkové částky za zájezd najdete i odkaz do klientského systému, který se stane vaším přítelem. 

Najdete v něm detail vaší rezervace. V ní pak doplníte jména všech cestujících tak, jak jsou uvedena v cestovních dokladech, data narození a informace o cestovních dokladech (číslo a datum platnosti). Poté, co budete mít vyplněno, jednoduše potvrdíte změny a automaticky se vám vygeneruje cestovní smlouva. 

Podle vámi vyplněných údajů například kupujeme letenky, a pokud by v nich byla chyba, mohlo by to vést ke zbytečným komplikacím (např. k nutnosti zakoupit novou letenku). Buďte tedy, prosím, při vyplňování pečliví.

NÁŠ TIP: Přihlásíte-li se do našeho systému pomocí odkazu, který vám přijde v e-mailu, můžete si v něm zadat heslo a vytvořit si tak vlastní uživatelský účet. K čemu vám bude? Můžete v něm spravovat všechny svoje aktuální rezervace a nahlédnout do těch už uskutečněných. Pro ulehčení jsme například přidali možnost vybírat cestující z vašich posledních rezervací, abyste je nemuseli vyplňovat znovu. Pokud tedy cestujete se stejným člověkem, stačí ho vybrat ze seznamu a máte hotovo. 

2. Ověřte, zda máte platné cestovní pojištění

Rezervovali jste si zájezd a zaklikli jste, že nechcete pojištění. V pořádku, to není problém. Doporučujeme ale ověřit si, že máte pojištění skutečně uzavřeno jinde. Většina z nás má nějaké cestovní pojištění, např. u platební karty, nemusí to být ale pravidlem. Zajímejte se také o to, zda vaše pojištění obsahuje pojištění storna zájezdu. Nikdo určitě nekupuje zájezd s tím, že by ho chtěl rušit, ale občas se dějí nepředvídatelné věci a je dobré být připraven. 

NÁŠ TIP: Pokud zjistíte, že pojištění nemáte, není nic snazšího, než si jej u nás doobjednat. Opět vám v tom pomůže váš klientský účet nebo naše specialistky na telefonech a e-mailech. Možnost pojistit se vám navíc připomeneme i v telefonátu po rezervaci a v následných e-mailech, takže se nemusíte bát, že byste o ni přišli, pokud si ji sami nevyhledáte. Jediná věc, na kterou je ale třeba dát pozor, je, že pojištění je potřeba objednat ještě před uzavřením smlouvy či před první platbou (záleží na typu pojištění – nabízíme dvě varianty). 

3. Zkontrolujte své cestovní doklady

Zkontrolujte si platnost vašeho pasuZkontrolujte si platnost vašeho pasu

Mají vaše doklady dostatečně dlouhou platnost? Datum platnosti je vždy uvedeno v pasech i na občanských průkazech na nepřehlédnutelném místě, přesto je často moc nebereme na zřetel, dokud nás někde náhodně neupozorní na to, že už platnost skončila. To se zkrátka stává. Při vyplňování údajů v systému si ale platnost dokladů raději ohlídejte.

Praxe je totiž taková, že je ve většině zemí vyžadována platnost ještě 6 měsíců po návratu z destinace, do které se chystáte na svou dovolenou. Proto například když se vracíte z oslav nového roku 1. 1., měl by váš pas být platný alespoň do 1. 7. téhož roku. Všimneme-li si, že datum ve smlouvě je kratší nebo má-li destinace specifické požadavky na délku platnosti dokladů, dáváme vám opět vědět telefonicky nebo mailem. 

NÁŠ TIP: Pokud zjistíte, že vaše doklady nemají dostatečnou platnost, zařiďte si raději rovnou nové. Čím dříve to uděláte, tím lépe. Nebudete na to muset myslet, a hlavně ušetříte. Standardní pasy totiž vyjdou oproti „rychlopasům“ o poznání levněji. 

Už nyní víte, že před zájezdem budete měnit cestovní doklady (např. kvůli svatbě)? Prosíme, dejte nám to co nejdříve vědět, abychom s vámi mohli probrat možnosti a např. nakoupit služby už s vaším novým příjmením a vše proběhlo hladce.

4. Projděte si nutnost víz a očkování

Jedete-li do země, kam bude zapotřebí mít víza nebo povinná očkování, dáme vám o tom samozřejmě vědět. A to hned několikrát (v detailu zájezdu, telefonicky a v e-mailech). Nemůže se stát, že byste o nutnosti víz nevěděli. Může se ale stát, že vše zařídíme za vás a vy nebudete muset podniknout v podstatě nic.

Tato služba je sice zpoplatněna, ovšem ušetří především váš čas. V případě některých zemí můžeme jako CK skutečně vše zprostředkovat, jinde je potřeba, abyste se osobně zapojili. Celým procesem vás však rádi provedeme. Není to nic složitého. Pokud si naopak budete chtít víza zařídit sami, samozřejmě můžete. Je to jen na vás. 

Chystáte se do exotiky? Je dobré se ujistit, zda nebudete potřebovat očkování. Některá jsou povinná, jiná doporučená, všechna ale opět najdete na našem webu (v detailu zájezdu) a informovat vás o nich bude i naše poradkyně nebo specialistka na zájezdy, která vás rezervací a následujícími kroky provází. 

NÁŠ TIP: Vyřízení víza si můžete doobjednat i později, ale pokud se rozhodnete rovnou při rezervaci zájezdu, budete mít o starost méně. Na očkování je obvykle třeba se objednat, proto se zavoláním do očkovacích center neváhejte (specialistky vám rády poradí s jejich dohledáním) a dejte si i dostatečnou časovou rezervu na samotné očkování před cestou.


Všechny články     Zobrazit zájezdy


Získejte pravidelné tipy na skvělá místa

Přidejte se do klubu a získáte exkluzivní přístup ke skrytým perlám v Evropě i ve světě, které vám představí naše největší cestovatelské osobnosti.

Katalog 2025