Boris Johnson, primátor Londýna, známý jako vášnivý cyklista, potvrdil, že 30. dubna bude otevřena nová cyklistická superdálnice, spojující východ a západ britské metropole. Ta je součástí rozsáhlého projektu, v rámci něhož má vzniknout 12 cyklistických superdálnic. Nové cyklostezky poskytnou „bezpečné, přímé, nepřerušované, dobře značené a lehce použitelné cyklostezky podél známých dopravních koridorů“.
Ještě pohodlněji se teď cyklisté dostanou z městského obvodu Westminster do obvodu Barking – přes důležité finanční centrum City a Canary Wharf, velké finanční centrum v Londýně, ležící na Isle of Dogs (Ostrově psů). Celá trasa měří necelých 20 km.
Johnson, jenž si usmyslel, že promění Londýn v město na kole – civilizované město, uvedl, že právě tady vznikne nejdelší, od aut bezpečně oddělená cyklotrasa v Evropě.
Od doby, kdy byla v listopadu 2015 otevřena jedna z plánovaných cyklistických superdálnic, vzrostl počet cyklistů v centrální londýnské čtvrti Vauxhall o neuvěřitelných 73 %. I když Británie není Dánsko, kde i ministři jezdí do práce na bicyklu, velká většina Londýňanů tento projekt podporuje a doufá, že se z Londýna stane čistší, bezpečnější a ekologičtější město.
Ozývají se však i kritické hlasy upozorňující na to, že jsou cyklostezky až příliš úzké. Ve skutečnosti je jejich šířka jen 1,5 m. Na rozdíl od cyklistické Kodaně, jejíž cyklostezky jsou široké cca 3–4 m. Otázkou však zůstává, zdali je vůbec možné srovnávat kontinentální Kodaň se stísněnou Anglií…