Víte, že…
Londýnským taxíkům se někdy říká „černá díra pro mobily“? Ročně totiž na zadních sedadlech cestující zapomenou více než 190 tisíc mobilních telefonů.
Říkáte si, co je na té zprávě vlastně zajímavého? Úplně všechno. Vždyť otázka, zdali taxíky akceptují platební karty, patří k častým dotazům na diskusních fórech věnovaných cestování. Slavné černé taxíky, symbol staré dobré Anglie, plánují tuto revoluci v taxislužbě spustit na popud města Londýna ještě před koncem roku 2016.
Londýn se podobně jako i jiná velká města potýká s problémem jménem Uber. Místní asociace taxikářů poukazuje na nekalou konkurenční soutěž.
Řeč je o oblíbené aplikaci americké společnosti, díky níž se může taxikářem stát takřka každý řidič. V celé řadě zemí tato aplikace vyvolala velkou vlnu nevole a kritiky a přilákala pozornost justice.
Klasické černé londýnské taxíky vs. Uber
Tato aplikace umožňuje pracovat jako řidič taxi každému, kdo má auto, platné řidičské oprávnění a zaregistruje se. Zákazník, který si tuto aplikaci stáhne do svého telefonu, následně získá možnost spojit se přímo s některým ze zaregistrovaných řidičů.
Platba probíhá výhradně přes účet Uberu, jenž si strhne 20 % z ceny. Zbytek pak zůstává řidiči. Taxikáři sice protestují, ale cestující mají o tuto alternativu ke klasické taxi službě velký zájem.
Společnost Uber nedávno dokonce vyhrála klíčový soudní spor v Londýně, kdy londýnský soud rozhodl, že taxikáři této společnosti nemusí vlastnit licenci na svůj provoz, poněvadž nepoužívají taxametry.
V reakci na tyto události vypracoval Transport for London (Tfl), regulátor a správce veřejné dopravy v Londýně, ve spolupráci se starostou Borisem Johnsonem návrh, jenž spočívá v zavedení bezkontaktních plateb do všech vozů londýnské taxislužby.
Schválí-li v únoru tento návrh také správní rada Tfl, v platnost by měl vstoupit již v říjnu 2016.