Víte, že…
Nová linka metra má celkem 17 nových podzemních stanic. Jejím uvedením do provozu roční přepravní kapacita kodaňského metra vzroste o 72 milionů cestujících, a to na 122 milionů. A výhledově je v plánu také výstavba podzemní dráhy, která by měla spojit Kodaň a třetí nejlidnatější švédské město Malmö.
Nejdřív si možná řeknete, jaký smysl má psát o nové lince metra ve městě, které bylo v loňském roce oceněno jako město nejpřívětivější k cyklistům. Brzo nato si ale přiznáte, že sami vlastně nepatříte ke schopným městským bicyklistům, pro které je pohyb na dvou kolech potěšením i zábavou. A pomyslíte si, že to smysl možná má, protože do nejstylovějších kodaňských čtvrtí je to z centra pěšky zatraceně daleko.
Do předměstských čtvrtí královského města míří za zábavou, kulturou i poznáním všichni cool obyvatelé z celé metropole a vy byste měli taky.
Zatímco dříve se turisté a místní dostávali do čtvrtí Østerbro, Nørrebro, Frederiksberg či Vesterbro nejčastěji tramvají nebo na kole, posledních pár měsíců využívají také okružní linku Cityringen. Když totiž nastoupí na stanici Kongens Nytorv v samém centru města, snadno se dostanou i do vzdálenějších a vlakem dříve nedostupných čtvrtí.
Výlet do Kodaně, to nemusí být jen krátké zastavení u sošky Malé mořské víly na kodaňském nábřeží nebo prohlídka královského zámku Amalienborg a čekání na slavnostní střídání stráží. Stačí nastoupit na metro a zajet si třeba do kodaňské čtvrti Østerbro. Jen tři zastávky metrem (z Kongens Nytorv na Poul Henningsens Plads) a za chvíli se ocitnete ve vyhlášené pekárně Juno the Bakery (Århusgade 48). Lepší šneky s černým kardamomem jsme snad nikdy nejedli. Ještě před tím vás ale čeká krátká procházka touto malebnou residenční čtvrtí z 19. století.
Nebo se ze stanice Poul Henningsens Plads vydejte pěšky (zhruba 10 minut) až k největšímu kodaňskému parku. Pokud hledáte místo jako stvořené k procházkám, sportovním aktivitám či slunění, bude vám ve Fælledparken dobře.